Bienchens Mods

Allgemeines, Übersicht, Fragen und Antworten

Ich habe die große Freude, den superhilfreichen Sims 4-Mods von Bienchen83 (ehemals sims4me) ein Zuhause geben zu dürfen.

Bienchen löst viele kleine und große Spielprobleme mit ihren Mods, dabei greifen ihre Mods nie mehr ins Spiel ein als für den beabsichtigten Effekt unbedingt nötig. Deshalb löst sie auch jedes Problem mit einem eigenen Mod und bietet keinen Riesenmod an, bei dem man alles mögliche einstellen, aktivieren oder deaktivieren muss und der das Spiel unnötig belastet.

Da Bienchen eine große Familie und einen zeitintensiven Job hat, kann sie die Mods nicht immer zeitnah aktualisieren; bitte habt dafür Verständnis.

Solltet ihr feststellen, dass Mods patchbedingt oder ansonsten nicht mehr funktionieren, wäre Bienchen für einen kurzen Hinweis hier in den Kommentaren sehr dankbar. Sie kommt oft länger nicht zum spielen und manchmal betreffen manche Mods ja auch einfach Situationen, auf die man im Spiel nicht ständig erlebt.

Fragen zu den Mods könnt Ihr ebenfalls hier in den Kommentaren stellen. Wenn ich helfen kann, tue ich das sehr gerne. Wenn Bienchens Hilfe gebraucht wird, wird sie selbst antworten, was allerdings aus den oben erklärten Gründen immer ein paar Tage dauern kann.

Um den Kommentarbereich übersichtlich zu halten, werden ältere Kommentare regelmäßig gelöscht.

General, overview, questions and answers

I’m really happy to be able to give a home to the super helpful Sims 4 mods by Bienchen83 (formerly sims4me).

Bienchen solves many minor and major gameplay issus with her mods, but her mods never intervene any more than they really need for the intended effect. Therefore, she solves every problem with its own mod and does not offer a giant mod, where you have to set everything possible, activate or deactivate and which unnecessarily burden the game.

Since Bienchen has a large family and a time-consuming job, she cannot always update the mods in a timely manner; please have understanding.

If you find out that mods are not working any more, Bienchen would be grateful for a reference here in the comments. She often does not play for a longer time and sometimes some mods simply affect situations that are not constantly experienced in her game.

All of the mods use EA text strings so no translations are needed if you play in another language than German, e. g. everything will be translated automatically.

Questions about the mods can also be asked here in the comments. If I can help, I like doing that. If Bienchens help is needed, she will answer for herself, which can always take a few days for the reasons explained above.

In order to keep the comment area clear, older comments are deleted regularly. 

Sorry for my bad English.


Die Mods sind thematisch geordnet / The mods are arranged thematically

Mods für Outdoor-Leben – Outdoor Retreat Mods
Mods für An die Arbeit – Get To Work Mods
Mods für Zeit für Freunde – Get together Mods
Mods für Großstadtleben – City Living Mods
Mods für Vampire – Vampires Mods
Mods für Elternfreuden – Parenthood Mods
Mods für Fitness-Accessoires – Fitness Stuff Mods
Mods für Hunde & Katzen – Cats & Dogs Mods
Mods für Waschtag-Accessoires – Laundry Day Stuff
Mods für Dschungel-Abenteuer – Jungle Adventure Mods
Mods für Jahreszeiten – Seasons Mods
Mods rund um Mahlzeiten – Food Related Mods
Sonstige Mods – Misc Mods

158 Antworten auf „Bienchens Mods“

    1. Hello Margaret,
      has your Sim properly finished his/her tea? The pimples are removed the moment the sim gets the positive buff for drinking green tea. Also, if the tea isn’t of good quality, it won’t have a healing effect.
      Anyway, I will of course check in game whether I can reproduce your problem. The xmls in the packages look completely fine.
      Btw, you can also get rid of pimples by using the gussy up interaction at the mirror. It will only work when your Sim doesn’t receive the embarassed moodlet, though.
      Another method (beneath medicine) is the herbalist skin balm or deodorant.
      If you use my curesickness mod, pimples will also vanish when the parents offer their offspring medicine (without the fee).
      Best regards
      bienchen

    2. I tested again in game and my teenage sim was properly getting rid of his pimples after finishing his green tea.

  1. Hello DragonCT,
    thanks for your nice words. I’m not doing much modding atm as I’m busy publishing my doctoral thesis. It should get much better in April, at least if everything runs as smoothly as I hope.
    I’m still doing a little modding whenever I get the time, just not as much as normally. As I always try to keep my mods as simple and less intruding on the code as possible, they hardly ever break with patches unless there is some complete overhaul of parts of the code. An exception is my awayactions mod which is the one that always breaks first and ofter has the most noticeable side effects. So my mods are not too prone to break with patches. Most of the updates I offer are because I always think of ways to make existing mods even better and more enjoyable, this is sometimes not even reflected in the descriptions. For instance, I just updated my morefoodatbars mod to be able to buy a wedding or birthday cake if needed (I often forget to take a cake with me when my Sims throw their parties on a community lot). A second example is my whimoverhaul mod that currently gets expanded to include more whims specifically for elder Sims. Or my townieoverhaul mod, the latest update changing meet and greet party guests from Sims you must have already met and tons of ghosts to no ghosts and Sims you haven’t met yet.
    There are always so many ways to improve stuff and I’m definately not thinking of giving up on modding. I’m just trying to not take on any big new projects for the time being.
    Best regards
    bienchen

  2. Hallo,
    vielen Dank für diese große Summe an tollen Mods gegen die kleinen Zipperlein des Spiels! 🙂
    Ich habe nur mit einer Mod ein Problem festgestellt: Bei mir verursacht townieoverhaul_lessfame eine Fehlermeldung, die mich zwingt das Spiel zu beenden, sobald ich ein Gemeinschaftsgrundstück mit Personal (Bars, Festival usw.) besuchen möchte. Die Fehlermeldung lautet: 109-6ee24dd4:41fba70c.
    Ich denke das Problem hängt damit zusammen, dass das Spiel versucht in diesem Moment NPCs zu generieren und hierbei irgendwas schief läuft. Ich habe kaum NPCs im Spiel, da ich jede Menge gelöscht oder ersetzt habe, vielleicht hängt es damit zusammen.
    Wenn ich nur diese Mod entferne und alle anderen wieder ins Spiel packe läuft alles wieder.

    Viele liebe Grüße!

    1. Hallo Lilien,
      die townieoverhaul_lessfame Mod setzt tatsächlich voraus, dass du genug eigene Sims im Spiel hast, mit denen Rollen besetzt werden können. Die kann man sich ja auch aus der Galerie laden, wenn man selbst keine erstellen möchte. Generiert werden nur noch die absolut unabdingbaren Rollen, die aber eben schon, wenn keine Rollensims verfügbar sind. Und unwichtige Rollen bleiben eigentlich schlicht unbesetzt. Ich hatte jedenfalls beim Testen nie eine derartige Fehlermeldung.
      Hast du denn noch andere Mods? Denn die Mod ist ja sehr groß, da sie sämtliche Rollen neu definiert und daher mit diversen anderen Mods nicht kompatibel. Für einen Modkonflikt spricht auch, dass du eine Fehlermeldung bekommst und nicht lediglich eine LastException Meldung. Hast du es denn auch mal nur mit meiner Mod versucht (also sämtliche andere Mods entfernt)?
      In jedem Fall musst du, wenn du die Mod nutzen möchtest, definitiv eine nicht ganz kleine Anzahl ungespielter Sims in deine Nachbarschaft holen, da sonst für die ganzen unwichtigen Rollen keine Sims zur Verfügung stehen. Gespielte Sims kommen für viele Rollen per se nicht in Frage. Das führt aber wie gesagt eigentlich nicht zu Fehlermeldung sondern lediglich zu leereren Nachbarschaften.
      Liebe Grüße
      bienchen

    2. Wow, vielen Dank für diese schnelle Antwort! 🙂
      Ich habe mittlerweile einige Sims über die Gallerie runtergeladen und die von EA erstellten Npcs durch diese ersetzt. Da vom Spiel ja wirklich andauernd Npcs generiert werden habe ich jetzt wirklich viele umgespielte Sims im Spiel XD
      Jetzt habe ich die Mod unter diesen Voraussetzungen erneut getestet und es gab bisher keine Probleme! 🙂
      Zuvor waren halt wirklich kaum noch umgespielte Haushalte da (aufgrund meiner Löschaktion) aber ich kann nur mutmaßen, dass es daran lag. An Mod Konflikten lag es nicht, ich habe um das zu testen alle anderen Mods entfernt und spiele auch ohne CC.
      Viele Grüße und vielen Dank für deine Bemühungen 🙂

  3. Hallo Bienchen!
    Ich wollte auch eine Rückmeldung geben zum townieoverhaul_lessfame Mod (seit dem letzten Update, davor gab es das Problem nicht). Und zwar ist es so, dass sie etwas zu gut funktioniert – wenn ich sie drin habe, sind meine Städte wie leer gefegt, nicht einmal die Stände sind besetzt, Spaziergänger gibt es gar nicht und nun kam nicht mal der Sitter, als ich ihn rief (nachdem ich den Mod dann raus genommen hatte, um es zu testen, kam der Sitter mitten in der Nacht inkl. der üblichen Nachricht, obwohl meine Sims längst von der Arbeit zurück waren). Da ich ETLICHE NPC-Familien habe und diese auch die üblichen Rollen erfüllten, nachdem ich den Mod raus nahm, gehe ich mal nicht davon aus, dass es daran lag. (Wobei einige Rollen eh immer neue NPC erstellte, wie Sitter, Hausmädchen, Adoptionsdienst etc – alle Service-Sims. Briefträger, Standverkäufer, Barkeeper etc. nimmt das Spiel aus meinen bestehenden NPC-Familien.)
    Grüße

    1. Hallo daeira,
      das hört sich sehr merkwürdig an. Benutzt du sonst noch andere Mods (z. B. das MC Command Center)? Ich habe jetzt zum Testen nach dem letzten Patch relativ viel gespielt und bei mir sind alle NPC-Rollen ganz normal besetzt und auch die Nachbarschaften so voll wie sonst. Umso merkwürdiger ist deine Schilderung, als meine Mod die Generierung von Kindermädchen (nannys) gar nicht unterbindet, sondern nur für Rollen, die keine eigenen Merkmale/Karrieren haben, keine neuen Sims generiert werden.
      Hast du die Mod über einen längeren Zeitraum drin gehabt oder nur kurz zum Testen?
      Wenn du sie neu reinnimmst, musst du die Cache-Dateien löschen, bevor du spielst (wie man das grundsätzlich nach Installation aller größeren Mods tun sollte). Außerdem sind die Anforderungen an die NPCs durch die Mod natürlich geändert, z. B. dürfen die meisten Townies keine Stars sein. Dass das Spiel sich da erst mal ein wenig zurecht ruckeln muss, ist normal.
      Wenn du die Mod jetzt schon länger drin hattest und auch zwischendurch nicht mit deaktivierten Mods gespielt hast, habe ich keine Ahnung, woran es liegen kann (außer du hast deine NPCs auf gespielt gesetzt, dann sind sie für die meisten Rollen nicht verfügbar). Die xmls, die die Mod ändert, sind jedenfalls mit dem letzten Patch nicht geändert worden.
      Viele Grüße
      bienchen

  4. Hi Bienchen, I have, like Lilien also some problems with the townieoverhaul_less fame mod since your update on the 20th. I have been testing every mod seperately and this one gave me 2 seperate errors. 1 is a conflict with MCCC population and the other one i got everytime my famous sim got invited by her romantic interest, to dinner. As soon as they were in the restaurant i got an error. I do not have any mod that tweaks the restaurants. For now i had to take the mod out. Maybe it is possible to seperate the mod in two. One that alters the the amount of townies and one so you don’t have those annoying stars all over the place. (They ruïned many of my sims dates. LOL) ) If ofcourse seperating te two is even possible?

    1. Hi Wilma,
      my townieoverhaul mod does influence the same xmls the MCCC population module does. I’m afraid that there is no way to make this mod compatible with MCCC population module. So if you want to use it, you have to disable all MCCC settings that affect townie production. Even that way I cannot guarantee full compatibility as I don’t play with MCCC myself.
      I would have separated the mod in two if it were possible from the very start, but it is not (at least not by a non-script mod). You have to inject the stardom test into each and every xml that filers NPCs/townies. There are several hundreds of them and each of them also includes some lines to define whether a new Sim can be created for the role.
      As to your second problem: Did you get an error before the restaurant loaded or after? If before, that is one of the current problems with the invitation drama nodes at the moment. You might have noticed that Sims don’t end up where they have been invited to. The townieoverhaul_lessfame does not include the filter xmls use for dramanodes (as these do not generate new Sims anyway), so it cannot get in the way with NPC invitations to community lots. I might update my extendedinvitationsoverhaul mod to lessen the problem though until EA managed to fix the above issue.
      Best regards
      bienchen

    2. By the way, the update on the 20th is definately not the reason for your problems. It only changed a handful of xmls to exclude ghost Sims from appearing at the barnights plus an xml to enable Sims your Sim doesn’t know yet to be invited to the meet and greet (instead of your Star’s friends which was just weird).

  5. Hi Bienchen, thanks for your answer. About MCCC population. I have all options disabled except for stray pets to get adopted in to homes. I know it is just a game but i get sad when i come accross those sick, hungry animals. Maybe there is a stand alone mod for that somewhere. But even with the rest disabled i had a conflict. But the rest is not so imported. I can live without the MCCC population module. I rather have your mods. (Thank you for making them) About the second problem. It happens after the restaurant loaded and she aks for a table. I thought maybe it is because my sim is famous and i have the townieoverhaul_less fame. That this is a conflict somehow.

  6. Hi Bienchen, I found the tekst i had copied about the error that i received, Hope this helps.
    [Feb-21-2019 20:57:22]Zero division error in:

  7. Sorry, copy did not work. So i guess i have to type it.
    [Feb-21-2019 20:57:22] Zero division error in . This error occcured every single time my sim tried to go to a restaurant or got invited by her romantic interest. The error stopped when i took the townieoverhaul_less fame mod out.

  8. Okay, Somehow i can’t type it either like the error was given. I just will type the tekst then without underscores etcetera. :Zero Division Error 20 Class sims 4 tuning instances Filter ages tyae Has Romantic Relationship Not busy Restaurant Diners.

    1. Hi Wilma,
      thanks for posting your error files. That helps indeed. I guess I’ve found the culprit now. If you want you can try out the newest version (I will not play tonight, so it will take a bit before I can test myself), here it is:
      http://bienchen83.bplaced.net/s4/mods/sims4me_townieoverhaul_lessfame.rar
      Just for further testing purposes: Which star levels did your Sim have?
      Littlemssam has a standalone mod against sad, dirty, hungry and sick pets:
      https://littlemssam.tumblr.com/post/175411104103/no-sick-dirty-sad-and-hungry-cats-dogs-npcs
      Best regards
      bienchen

  9. Hi Bienchen, I think my sim was at level 2 or 3 fame at that time and had a romantic interest sim that wasn’t famous . I will download and test the newest update as soon as possible and will get back to you. And thank you very much for taken the time to help me.

  10. Hello Bienchen, I still get an error, but a different one this time. I took MCCC population module out and deleted the localthumbcache and played for a bit. Everything ok. I put the updated townieoverhaul_lessfame mod in. MCCC logged so many error reports that my game crashed. I took your mod out. Everything was fine. Put your mod in and i got the same error reports. So, i was not able to test the mod in a restaurant and don’t know if that is solved. This is the error i received: AttributeError str.object has no attribute calculate score. Does that mean anything to you? I didn’t put any other new mods in my game so i think it has to come from the townieoverhaul_less fame mod. Or maybe another conflict? I also have the less celebreact mod from you.

  11. Hi Wilma,
    I really can’t help you much as I’m not using (and also am not willing to use) MCCC. That way I will never be able to reproduce your issue. Also, as a phython mod, MCCC will always win against my xml mod. There is no way make it compatible with MCCC. Every extension of MCCC inevitable means less space for non-script modders to mod the game in accordance with MCCC.
    I suppose you have not tested my mod without MCCC (all modules) to see if it works as intended. I did and was able to have dates at a restaurant just fine now. Also I’m not getting LEs. So I suppose there’s some conflict with another module of MCCC.
    Best regards
    bienchen

  12. Hi Bienchen, Thank you again for helping me. I guess you’re right and it is a conflict with MCCC. However when i take MCCC out, there is not really a way of seeing if the error happens again. Unless the game is crashing again. I just have to make up my mind about which mod i need the most in my gameplay. But thank you again for your help. I know you are very busy.

    1. You’re welcome and right, Wilma. You will have to choose which mod you need more, as sad as it is that you cannot use both.
      Best regards,
      bienchen

    2. From the last exception file creativeplumbob updated, I could see that it is the center module of MCCC that is incompatible with my townieoverhaul mod. As you cannot play without the center module, this confirms that you can only choose to have one of the two mods.

  13. I really love your walkbyrainfix version 2 mod. I love the idea the sims will choose ware a raincoat and boots when raining. But there are more option on rainy ware available, the female sims have two version of raincoat and the male sims have two version of boots too. I think it would be nice if sims can choose randomly on these rainy item. Could please update on that?

    1. I choose very carefully which outfits I made available for my mod which two ideas in mind:
      – keeping the clothing to a minimum to not get to much items in CAS flagged as CC which is inevitable with this type of mod
      – keeping in mind that some variations look odd and the more different clothes/shoes, the more odd possibilities. You can see this with EAs festival wear which for the very same reason looks dreadful for that very reason.
      So thanks for your input, but I did a lot of testing befor I came up with this mod and I’m not gonna change it.
      By the way, the reason for not including the second type of raincoat was that it doesn’t really make sense to wear a raincoat with rain hat off when it is actually raining, so I did not include it.
      Best regards
      bienchen

  14. Hello Bienchen. I love your mods, and I have plenty of them installed. But it seems that two mods are not working:
    visibleweathertemperaturetraits – it doesn’t show any traits;
    mistletoekissinwinteronly – my sims still kissing under mistletoe in other seasons.

    1. Hi KissaLopa,
      thanks for your comment.
      The weather temperature traits won’t show unless you let your Sim choose one (or more) by the social interactions in the pie menu they have when interacting with other Sims.
      As for the mistletoekissinwinteronly, I just went into my game to check and the mistletoe kiss interaction is not available (current season is autumn). Also the coding for ensuring an action only happens in winter has not changed at all since the lates patch. You should try to redownload in case something got messed up during the download or extracting process.
      Best regards
      bienchen

  15. Hi! I use almost all of your mods ingame, so I want to thank you so much for sharing this amazing work! I want to know when you intend to update the mod "petswalkinotherworlds" so they can walk in strangeville too? Thank you!

  16. Hi bienchen!! I’m having a little issue with the townieoverhaul_lessfame mod, the main package of the same name is generating lastexception errors when I got to the studio lot, specifically when doing a 'practice x scene' i think, since once I do that the notifications start popping out like crazy (I have MCCC so yeah)

    The file lists a mod by roBurky (meaningful stories) too, but I remove it and the issue keeps happening, it doesn’t stop without removing the townieoverhaul_lessfame mod. I also have some other mods that alter townie generation in some way, those are from coolspear. Maybe it could be a conflict?

    Here’s the file if you would like to see it https://drive.google.com/file/d/1WE9nNUfBM9ot6rLy0zpGugXAwXSWOJ-9/view?usp=sharing

    Also thank you once again for the hard work you make on modding, and for putting attention on small things too while doing so!

    1. Hi creativeplumbob,
      thanks for your comment and for taking the time to upload your Last Exception file. Unfortunately, the current version of MCC neither is compatible with my mod nor can I do anything to make it compatible because MCC is a script mod so that changes would have to be made to that mod (which will not happen, but MCC might come up with his own solution to get rid of celebs as townies).
      I don’t think that coolspearl’s mod is causing the issue, even though it might not be compatible with my mod (even though I don’t know which one it is and I’m not a registered at Naughty Sims Asylum).
      It is just that my townieoverhaul_lessfame mod is not compatible with (the current version of) MCC. I’m very sorry that I cannot give you are more satifsfying answer.
      Best regards
      bienchen

  17. Hi everyone,
    I just wanted to inform you that I’ll be on hiatus until somewhere in April. Which should not be such a bad thing as I don’t own StrangerVille anyway and EA already announced that there won’t be a patch in March. I wish you a pleasant time until my return.
    bienchen

    Hallo zusammen,
    ich wollte nur kurz Bescheid geben, dass ich mir bis voraussichtlich April eine Auszeit von den Sims nehmen werde. Das sollte zu verschmerzen sein, da ich StrangerVille ohnehin nicht besitze und EA schon angekündigt hat, dass es im März keinen Patch geben wird. Ich wünsche euch eine gute Zeit bis zu meiner Rückkehr.
    bienchen

    1. Ist okay. Ich hoffe ja, du holst dir das Pack noch………weil sonst kannst du es ja nicht modden, oder? Ich merke eh grad, dass viele Modder derzeit nix machen……einige sind schon seit Anfang letzten Jahres nicht mehr aufgetaucht…..das macht mir ein wenig Muffe. Ich hoffe ja, dass bis Anfang April wieder noch andere dazu stossen.

    2. Thank you, Sam.

      Liebe mechpuppe, ich werde mir das Pack holen, wenn es im Angebot ist. Das neue Bestreben ist zwar nichts für mich, aber wie du richtig vermutest, kann ich keine Mods auf das neue Pack erweitern, ohne es zu besitzen. Meine derartige Mod-Abstinenz hat aber überhaupt nichts damit zu tun, dass ich dem Spiel überdrüssig wäre, sondern allein berufliche und private Gründe.

      bienchen

    1. Hi ACE,
      I have abandoned the petwalkbysinotherworlds Mod a while ago, so it will no longer be updated. It has however been replaced by three mods which have a very similar effect while being less intrusive on the game’s coding. The best thing is that you can freely combine them with each other (and with my straytweak mod) to your personal liking. They are called dogwalkersinotherworlds, petwalkbysinotherworlds, straycatsanddogsincitylifeworld (all of these can be found in the Cats & Dogs Mod Category).
      Best regards
      bienchen

  18. Hi.
    I just wanted to suggest that it be noted in the download description for the Version 2 of the rain outfits fix that when using the file, Nannies will no longer wear a uniform. I wondered what was causing it until I looked at how the code had been edited to make the changes.
    Thanks.

    1. Hallo mechpuppe82,

      das ist ja prima, dass dich nichts großartig stört. Ich hatte auch allgemein den Eindruck, dass mit dem Pack nicht viele Bugs hinzu gekommen sind und auch der Bedarf an neuen Mods schien nicht ganz so hoch zu sein.

      Liebe Grüße
      bienchen

  19. Just wanted to let you know that the restaurantsittweak mod conflicts with the never weary trait and when a sim has never weary and goes to eat at a restaurant, when they travel back home, they’ve lost some energy (which shouldn’t happen, as never weary means they never lose energy).

    I did test with only the restaurantsittweak mod, so it is for sure the culprit. Just a heads up. Have a wonderful day 🙂

    1. Hi Chellejo,

      that’s really good that you let me know. As I never play with the reward traits that tweak needs, I would never have noticed it on my own. It should be doable to make my mod compatible with need-tweaking reward traits, so watch out for the next update after my hiatus has ended.

      Have a good day and weekend.

      bienchen

    1. Hi Cynel,
      from the careers my most recently Sims had, I didn’t find any that were more logical than working hard. There might by some in a few of the careers, but not in all and as the work hard coding is the same for almost all careers, I don’t see a way of fulfilling your suggestion right now.
      Best regards
      bienchen

  20. Hello! Just wanted to let you know (if you weren’t already aware) that your townie related mods that have released or been updated since the Feb 21 patch are still causing Error Logs.

    1. Hi Mew,

      hanks for letting me know. I was aware and it has been updated again (officially on the day after you posted, inofficially already a few days earlier due to my hiatus). I must say though that the version that is online now is stil causing Error Logs in Selvadorada, so you should use this version of the mod until I find time to send Ursula the most recent updates after my hiatus:
      http://bienchen83.bplaced.net/s4/mods/sims4me_townieoverhaul_lessfame.rar

      Best regards
      bienchen

  21. Hi!
    Just love all mods here, didn´t know that they existed until I found a recommendation in a forum.

    I´m just wondering, the MOD Lessfacialoveraction. Is it still working? 🙂

    1. You’re welcome, Cynel. If you come across a work action you would like to have added fame to, don’t hesitate to tell me. Then I could add that as a separate mod.
      Also, if the reason for your request was some incompatibility with another mod (like increased work performance), I could post a version that is compatible with that mod. Just tell me.
      Best regards
      bienchen

  22. Hallo. Könntest du bitte die mod streunenden Katzen und Hunde in der städtischen Lebenswelt auf den neuesten Stand bringen und in anderen Welten Spaziergänge machen? Vielen Dank

    1. Hallo Ace,
      die Mod für die Streuner in der Großstadtlebenwelt braucht kein Update. Wenn du keine Streuner siehst, kann es daran liegen, dass du viel auf Stufe 3 spielst. Dann werden nämlich (grundsätzlich) keine Streuner gespawnt. Es kann natürlich auch sein, dass du in der reichen Nachbarschaft spielst, in der es nach meiner Mod gar keine Streuner geben soll (nur Spaziergänger mi Hund). Zudem gibt es Viertel mit streunenden Katzen und solche mit streundenen Hunden. In welcher Großstadtleben-Nachbarschaft (Viertel) hast du denn Probleme? Und was genau stört dich?
      Wegen der anderen Welten meinst du wahrscheinlich Spaziergänge mit Hund? In Del Sol Valley gibt es das mit der Mod bereits und für Strangerville kann ich es nicht modden, da ich das Pack nicht besitze. In den Urlaubsnachbarschaften habe ich die (zwischenzeitlich mal vorhandenen) Spaziergänger mit Hund wieder rausgemoddet, da dafür ständig neue Sims mit Tier generiert wurden. Das hat mir nicht gefallen.
      Ich werde mir nach Ende meiner Auszeit vom Modden im April aber beide Mods noch einmal anschauen.
      Viele Grüße
      bienchen

  23. I would like to know if it would be possible for you to look into npcs no longer able to rotate outfits in the everyday category during walk by situations? It worked before the new patch. Repaired game and new save still have this issue.

    1. Hi Mandi,
      I’m afraid that the choice between several everyday outfits is dealt with in the phython coding on the game, so you would need a script mod to change it. That is beyond my powers as I only do non-script modding, no phython coding. Maybe you could request such a mod from LittleMsSam (https://littlemssam.tumblr.com/). She does a lot of skript mods and is a very nice person.
      Best regards and good luck
      bienchen

  24. Ich verstehe jetzt. Ich nahm an, dass Sie die Welten Del Sol Valley und Strangerville hatten. Das war es, was ich mit den Begleitern für Haustiere in anderen Mods der Welt falsch finden wollte. Ich entschuldige mich. Ich hoffe, dass Sie diesen Mod irgendwann einholen können. Danke noch einmal!

    1. Hallo Ace,
      Del Sol Valley habe ich, dort tauchen bei mir auch Streuner und Spaziergänger auf. Nur Strangerville habe ich nicht. Sobald Strangerville im Angebot ist, werde ich es mir aber holen und dann auch die Mod updaten bzw. eine eigene für Strangerville machen.

  25. Hello. Could you add which packs are used on the name of packages in sims4me_blossomfestival version 2 ? I don’t own every packs so I think I have to remove some of them. (Or does it only use base game clothes? ) Thanks!

    1. Hello Victoria,
      that mod uses outfits from almost every pack. I’m not sure whether it is causing issues if you don’t own some of the packs. I have had no one mention any yet. I thought that the game will just not pick outfits you don’t have installed, but I might be wrong. Were you having issues with the mod so far?
      Anyhow, I can rename the packages to have the filenames show which pack is required for each outfit, but this will
      1. take a bit,
      2. take a bit longer atm as I’m still on hiatus.
      Best regards
      bienchen

  26. Hi Bienchen,
    I’ve noticed with the less bar nights mod, the military personnel and scientists don’t show up to the bar in strangerville in their uniforms. When I took the mod out, they show up in uniforms.

    1. Hi Mandi,
      I’ll try to do an update but I cannot promise it’ll be working as I don’t own the Strangerville pack.
      Best regards
      bienchen

  27. Huhu, Ich hab da mal eine Frage, seitdem Update des Thermostates vom 7.04.19 . Fühlen meine Sims leider nicht mehr das Thermostat, sie bleiben trotz Heizung an in ihren Wintersachen. Ist es irgendwie möglich die Vorherige Version zurück zu bekommen ? Lg bibi

    1. Hallo Bianca,
      die Sims fühlen den Thermostat schon noch, bloß kürzer als vorher. Mich hat das sehr genervt, dass die Sims zwei Stunden lang glücklich waren, bloß weil sie einen Raum mit Thermostat betreten haben. Die Sims ziehen sich allerdings nach wie vor um. Was ich mir höchstens vorstellen könnte ist, dass es Probleme in sehr großen Lots gibt, bei denen die Sims über eine halbe Stunde brauchen, um überhaupt zu dem Gegenstand zu gelangen, mit dem sie interagieren möchte. Sie ziehen sich ja erst um, wenn sie den Gegenstand erreicht haben.
      Die alte Version findest du hier:
      http://bienchen83.bplaced.net/s4/mods/sims4me_thermostatoutfittweak.rar
      Ich werde das noch mal ein wenig beobachten. Evtl. biete ich einfach beide an. Eine Situation, in der die Sims sich generell nicht umziehen, ist übrigens, wenn sie sitzen. Das war vorher schon so und ist es jetzt auch.
      Hat sonst noch jemand Probleme mit der aktuellen Version der Mod?

      Viele Grüße
      bienchen

    1. I’m not sure what you mean, Mandi. Especially with my whimoverhaul mod, adult Sims will quite often roll a whim to lounge in the kiddie pool. Or do you mean that you want to have your adult Sims use the pool autonomously more often?
      Best regards
      bienchen

  28. Hi Bienchen, thank you so much for your amazing mods! I use almost all of them. And today’s update is super amazing! Especcially the ability to self wear costume on festivals and less fat. Is it possible to make less muscle mod as well? And maybe even seperated versions for male and feamales. Because I don’t like it when my female sim gains too much muscle.

    1. Hello KissaLopa,
      thanks for your kindwords. The less muscle mod you are searching for has already been made by another modder.
      You can get it here: https://roburky.itch.io/sims4-fitness
      Apparantly, it actually also includes fat changes, but I just wanted a really tiny mod that wouldn’t be likely to break with future updates. I had the retuned metabolism mod before and it was just such a hassle to get that updated because it changes every single food dish in game separately.
      Best regards,
      bienchen

    1. Edit: War so eben mal im gelben Forum. Nun weiss ich ja warum. Es soll eh noch einen Hotfix von Ea geben, weil der letzte Patch wohl buggy ist…..bis dahin lohnt es sich ja nicht so wirklich ein neues Spiel anzufangen….ich wünsche Bienchen gute Besserung

    2. Hallo mechpuppe83,
      die Mods sind zwar tatsächlich pre-patch, aber der Kelch der kaputten Mods ist diesmal offenbar an mir vorbei gegangen. Ich mochte custom-strings nie, weil man dann jede Mod übersetzen (lassen) muss. Das kam mir jetzt zugute.
      Liebe Grüße
      bienchen

    1. Hallo mechpuppe82, ich habe 28 Mods von Bienchen in meinem Test-Game und bisher keine Probleme gefunden. Wenn du dir unsicher bist, versuche es mit einem Testspiel. Ich wünsche allen ein schönes Osterwochenende. Viele Grüße Hoppel

    1. Hi Patrycja,
      are you sure you’re using the newest version? That bug first occured in December 2018 and was fixed with the 1st January version. As far as I can see, there have not been any changes to the xmls since. I also had two Sims aging from young adult to adult since the last patch (today), and it wen’t just fine. But I’ll take a closer look and see if I can reproduce your issue.
      While I’m at it, I’ll also update the mod for the new death that came with StrangerVille.
      Best regards
      Bienchen

    2. I see. It says 16th November there, but the file you get dates 1st January 2019. Ursula must have somehow missed changing the last update time when she uploaded the new version in January. So you had the November version installed still? Because I did some more aging in my game yesterday and everything went completely fine.

    3. I honestly don’t know now 🙁 But I think I might have downloaded it before new year and most likely I did not download the update because I’ve missed it and when I’ve checked the page it still said 16th november. I will download it and install again to check and get back to you.

      While we’re talking – Outburstt made 2 mods important to me but I don’t think they work anymore and the author is gone. Those three mods are Vet Clinic Customers Wait Forever and Very Satisfied Vet Clinic Employees With Unlimited Working Time. Are there any mods of yours that are similar to them? If no, maybe there’s a chance to make them? I can send you the original mods on email.

  29. Downloaded it and installed, it’s working now. So I had the outdated version. I guess that’s my bad, but I didn’t think about redownloading it since on the page it said 16th november 🙁 I’m sorry for the trouble 🙁 But also thank you! You do a great job and you’re so kind. Take care <3

    1. I’m glad it’s working now. That was one of the worst side effects caused by one of my mods so I was very eager to fix it asap at the beginning of the year. But with that error on the update page, you couldn’t have known. I will send the updated version for Strangerville to Ursula now so other users won’t run into the same problem afterwards.
      I never heard of outburstt or his mods, but if they are non-script mods, I’ll be able to update them (though they don’t sound like mods I’d personally use). You can send them by mail and I’ll have a look (bienchen.83@gmx.de).
      Best regards
      bienchen

  30. Hello! I don’t know if you prefer German or English so I’m going to stick to English just to be safe. I’m part of the support team of MCCC’s discord. We’re all big fans of your mods. (When people get last exception errors they usually come to us with them because MCCC reports they have happened and we then help people figuring out where the error was.) This week after the patch we’ve had two people narrowing down their issues to your mods so I wanted to report the errors to you on behalf of them.

    -wearcostumetweak, has been shown to give the following error message: Exception occurred while attempting to populate a repeated field: (TypeError: value has type NoneType, but expected LocalizedString)

    -Extended Invitations Overhaul, we’ve seen it causing this buff error: File "T:\InGame\Gameplay\Scripts\Server\event_testing\test_events.py", line 167, in wrapper KeyError: (BuffTest(apply_whitelist_on_individual_basis=True, blacklist=frozenset
    (it was a MCCC log, not a last exception unfortunately, basically what happened is MCCC caught and logged the error before a last exception was generated. doesn’t give us as much information about the error)

    Feel free to contact me if you need further information or want the whole last exception/MCCC log files. Would be more than happy to provide additional information. Thank you for the all the work you do in making sims4 better through your mods 😀

    Liebe Grüße! Ines

    1. Hi Ines,
      thanks a lot for contacting me and taking the time to post the error logs. I’ve already sent updated versions of both files to Deischaf yesterday as I was hunting down some last exception errors. The updates are not online here yet due to the Easter Holidays. I hope that I’ve caught the culprits, but I’ll do some additional testing today and will am very happy for your offer to contact you for additional information.
      Best regards
      bienchen

  31. Hi Bienchen,
    I would like to know if you can help me with modding sims changing into everyday outfit after getting out the pool and the slippy slide. I hate to see my sims leaving community lots with their swimsuit on. I have s4studio; what files do I need to mod?

    1. Hi Mandi,
      that has already been requested and it’s not possible to do it in a sensible way. Plus, you would probably need a script mod to do it right and I cannot assist with that as I don’t do any script modding. I already explained in detail why it wouldn’t work well a while ago, but the post is too old so it got deleted by now. In short: Imagine how weird it would look if your Sims got out of the slippy slide and changed to everyday just to do another slide and change back to swimwear. Or remember them leaving the pool to use to jump back in and change their clothing twice in the process.
      LittleMsSam has also been requested to do it a while ago and denied for the same reasons as I do. I cannot even tell you which xmls to change as there is no xml for getting out of the pool, just one for getting in. There also isn’t an xml for getting out of the slippy slide.
      If I knew how to do this in a proper way, I’d already done it myself.
      Best regards
      bienchen

    1. Hallo Sascha Anders,
      so wie ich das sehe, benötigt nach wie vor nur die ImportantStaff package ein Update. Die Datei, die in den Kommentaren als Update hochgeladen wurde, hat allerdings einen kleinen Programmierungsfehler. Ich habe die Datei in den Kommentaren upgedated. Lade dir die Version aus dem Hauptthread runter, die du brauchst. und überschreibe die ImportantStaff package mit meiner aus den Kommentaren, dann sollte alles funktionieren.
      Sonst melde dich gerne noch mal. Liebe Grüße und vielen Dank für dein Feedback.
      Viele Grüße
      bienchen

  32. ohh danke schön , das ging ja fix 😉 allerdings dürfte der ganze mod, also so wie in der beschreibung nicht mehr richtig sein … ich wollte unbedingt mehr empfangspersonal ( er hat auf bild 4 , 3 oder 4 empfangspersonal )weil mein prob. ist, dass sich die gäste lieber unterhalten wenn es zu lange dauert das sie sich anmelden können … hoff du weisst was ich meine 😉 kannst du vL sowas erstellen or etwas wo sie sich weniger unterhalten und brav warten ? xDD Danke dir schon mal im vorraus, auch wenn es nicht klappt 😉 LG

    1. Hallo Sascha Anders,
      die Mod ist durchaus "richtig". Wie der Modder in den Kommentaren beschreibt, muss man seine Chef & Waiter Mod und seine Waiter & Host Mod kombinieren, um insgesamt vier Kellner, zwei Köche und zwei Emfangsherren/-damen zu haben. Das einzige, was ein Update braucht, ist die Datei, die ich geupdatet habe.
      So was in der Art wie deinen Wunsch habe ich schon als Teil meiner restaurantsittweak Mod. Allerdings liegt der Fokus da nicht darauf, dass sie sich gar nicht unterhalten, aber sie tun es weniger. Nutzt du die Mod bereits?
      LG
      bienchen

  33. Liebe Sabine,

    ich wollte nur mal fragen, ob Du meine Mail wegen der townieoverhaul_lessfame bekommen hast? Ich hatte Dir per Mail geschrieben, weil ich Dir ein Grundstück, bei dem ich ein Problem habe, und die lastException-Meldung angehängt hatte.

    Ganz liebe Grüße 🙃

    1. Leider noch nicht, liebe Ursula. Ich habe mich gestern nur hier um die Forenposts gekümmert, meine Mails habe ich schon seit ein paar Tagen nicht mehr abgerufen.
      Werde ich aber noch machen, bloß heute wahrscheinlich nicht mehr. War ein langer Tag.
      Ganz liebe Grüße, bienchen

  34. hallo bienchen
    Du bist der wahnsinn … wie konnte ich diesen mod übersehen -.- ok mein englisch ist nicht das beste und der translater .. nunja … doch kenne und verwende ein paar deiner mods 😉 nehm an du meinst mit dem sitzenbleiben ? ja der is nett , aber da bestelln sie ja nix mehr or ? xDD es wäre echt praktisch , wenn sie sich erst nach dem anmelden setzen or erst nach dem anmelden sich unterhalten xD aber vL gehts ja jz mit dem mod aus deiner antwort besser 😉 meinem xxl restaurant steht nix mehr im wege xD
    Herzlichen dank für deine bemühungen …achja .. vL eines noch .. is es möglich die speisekarte zu vergrössern ? also nicht nur 30 pro "Gang" ?
    Nochmal danke LG sascha

    1. wollt dir nur bescheidgeben , dass die neuen angestellten und dein setzen mod super hamonieren 😉
      also vergiss bitte mein kommentar mit zuerst anmelden dann setzen bitte xDD
      LG

    2. Hallo Sascha Anders,
      es freut mich, dass du mit den Mods jetzt zufrieden bist.
      Ich habe mal geschaut, aber ich habe keine xml gefunden, in der man die Anzahl der Gerichte ändern kann. Entweder habe ich sie (bisher) übersehen oder das geht nur mit einem Skriptmod. Ich kenne leider auch keine Mod, die das kann.
      Liebe Grüße
      bienchen

  35. All of the download links lead to an image of a goat? I don’t know what a hotlink is but I’m clicking *from your website* and its not letting me. You might want to re-code whatever is happening here because it’s broken.

    1. Hi Vyrelis,

      this is a problem we had about one year ago, but it was solved – everything works fine. Please clean your cache and reload the page.

      By the way: On the image it’s not a goat, it’s a sheep. My site’s name is 'Deichschaf' – Sheep living on the dike. I’m living next to the dike and love its sheep.

  36. Hallo,

    ich habe irgendwie ein Problem die Mods zum Laufen zu bringen. Eigentlich kenne ich mich mit Mods aus und weiß auch, wie man sie entzipt, etc. Aber es funktioniert bei den Downloads hier leider nicht.. Sie haben einfach nur das "rar-datei"-Format und ich kann nichts damit anfangen.. Was mache ich denn falsch? 🙁

  37. Hallo, ich bins nochmal.
    Also es hat sich erledigt. Komischerweise hat es mit einem Programm von einem anderen Anbieter dann funktioniert?

    Naja, liebe Grüße! 🙂

    1. Hallo Juliana,
      ich freue mich, dass du die Mods nun doch entpacken konntest. Nicht alle Entpackungsprogramme können mit rar-Dateien umgehen, aber du hast ja schon eins gefunden, dass das kann.
      Liebe Grüße
      bienchen

  38. Hallo, ich weiß nicht ob es einen solchen Mod gibt und wenn nicht ob Bienchen so einen schreiben könnte…
    Ich nutze viele mods von hier und finde sie großartig.

    Und zwar erstelle ich in letzer Zeit vermehrt Vampire und Aliens
    Da ich im CAS dann auch mit Posen arbeite möchte ich beide Formen natürlich auch so Screenen können wie die "menschliche" Form.

    In der menschlichen Form kann man die Traits wechseln, auf denen dann ja auch die Posen liegen, aber sobald man in die Alien/Vampir Form wechselt, kann man die Traits nicht mehr ändern.

    Also suche ich einen Mod, der die Traits im CAS auch für die Alien/Vamp formen freischaltet.
    Gibt es sowas schon, habe selber bisher nichts gefunden… und wenn nicht, vielleicht liegt es ja Bienchens Macht es zu ändern?

    Vielen dank schon mal 🙂

    1. Hallo Sheila,
      ich kenne so eine Mod leider nicht und bin mir auch nicht sicher, ob es überhaupt möglich wäre, bestimmte Traits ausschließlich für den CAS (d. h. nicht fürs Spiel) freizuschalten. Ich bezweifle ehrlich gesagt, dass das geht.
      Unabhängig davon spiele ich persönlich weder gern mit Vampieren noch mit Aliens, so dass ich für so eine Mod auch nicht die richtige Ansprechpartnerin wäre.
      Liebe Grüße
      bienchen

  39. Hello Bienchen, thank you for the updates! But when I download lottraitsunnyaspecttweak, there’s only sims4me_lottraitsunnyaspecttweak in the archive, and there’s no file for the electronics.

    1. Hi KissaLopa,
      I changed the way the mod works as a whole, so now everything is included in the main package. I just forgot to tell Deichschaf to change the mod descriptions.
      The electronics package ceased to work after the Phython update, I deleted it then and put the festival tuning in the main package. There’s already a mod on MTS to avoid electronics breaking in the rain (http://modthesims.info/d/615979/electronics-work-in-the-rain.html), so I abandoned the electronics package.
      Best regards
      bienchen

    1. Hi Liara,
      no, it isn’t. They alter the same tuning files.
      But Graycurse’s mod cannot be used at the moment anyway. The Freelancer career patch broke it.
      Feel free to suggest any features of the pbox mod that you 'd like to be added to Graycurse’s mod with a future update, please use in the comments section of MTS. I don’t have any objections.
      Best regards
      bienchen

    1. Hi Dusax Doll,
      as I only make the mods here and have nothing to do with the decisions for the site itself, you’ll have to wait for Deichschaf (the owner of this site) to tell you whether she’s interested.
      Best regards
      bienchen

  40. Hello Bienchen!
    I love your mods. Thank you for sharing them.
    A question from my greedy player’s heart, if you allow me.
    Your wonderful Autoweddingring mod (miscellaneous mods), conflicts with Kijiko’s eyelashes (these conflict with anything in the ring category).
    Is there a way to make the wedding ring appear as some other category, to be able to use both creations, please?
    Thank you.

    1. Hi Redmaille,
      the mod is a pure xml mod. I simply purshed the game to use EA rings for the wedding and engagement ring, not CC rings. I left the rings completely unchanged. But if I understand you correctly, that mod (which I never used myself) even conflicts with the original rings that come with the game?
      Best regards
      bienchen

    2. Hi,
      so you are obviously using Kijiko’s uncurled eye lashes, because his other eyelashes are compatible with my mod. There’s nothing I can do about that, because even creating an override for the EA rings that puts them in a different category won’t help. It’s the texture that conflicts and I’ve never done CAS meshes for TS4.
      I suggest you use Kijiko’s glasses eyelashes version for your married Sims if you want to use my mod.
      The only thing I can offer is that if you happen to find some suitable wedding rings that are compatible with Kijiko’s skin detail eyelashes, I could make a version of the mod that point’s to those instead of the EA rings. If you find some, just post the link here and I’ll do that.
      Best regards
      bienchen

    3. Dearest Bienchen,

      Thank you so very much for replying to my post. I understand what you suggest. If I find a ring that "binds them all" (hehe, sorry, I could not resist to refer to Lord of the Rings), I will link it here and hope you still wish to make another wonderful work.
      In the meantime, I truly appreciate your mods, and your responses.
      THANK YOU!!!

    4. Hi Redmaille,
      maybe you could even ask a CC creator whether he could remap an retexture a ring mesh you love to fit in the accessories category. I’m not doing meshes for TS4, but I have done meshing for TS2. It’s not that time-consuming if one is into meshing.
      As for new mods and updated ones, I’m still not to well, but I’m still working on making my mods better and adding new ones. But the host of this site has other and more important stuff to worry about at the moment so she’ll be back to post my updates when it’s suitable.
      I’m currently adding a lot to my whimoverhaul mod, that one really changed the way I play. The different age groups are so much more meaningful for me with appropriate whims.
      Have a nice Sunday.
      bienchen

    5. Hello Bienchen!!
      Again, thank you. My eyes go bright when I read about your wonderful mods and any new features or changes you are making.
      But the important part is to always enjoy playing, because it can be a relief from everyday obligations, and I truly understand that there are so many more important things, so no hurry, or worries, and absolutely no intention to put pressure on you or our generous host. Hope all goes well for them.
      Best wishes!
      Redmallie

  41. Hello!
    Can you make a version of your 'hastopeewalkstyle' without the removed uncomfortable buff when they slightly need to use the restroom?
    Thank you so much.

    1. Hi Eliza,
      that’s a tricky request, as I didn’t plan to remove the uncomfortable buffs for teen and older when they slightly need to pee in the first place. The problem was that it was the only way I could get it to work. But I’ll see what I can do and release an updated version if possible.
      Best regards
      bienchen

    2. Hi Eliza,
      I found another way to do it so that the slightly uncomfortable moodlet will no longer disappear. I will not make a separate version though, watch out for the next update of the mod and it will be included.
      Have a nice Sunday.
      bienchen

  42. Hello! I love all your mods and I was wondering where the "petsinotherworlds" mod is? I can’t seem to find it anymore. Was it removed? If so why? I still have it in my game and it works fine for me. Thanks.

    1. Hi Alicia,
      as I don’t own all packs, that mod was replaced by three other (and much smaller) mods: straycatsanddogsincitylifeworld, dogwalkersinotherworlds, somecatanddogstraysinotherworlds. As to my knowledge the old mod is outdated and would need an update for the newer packs. You’ll see pet walkbys as it should be, but there will be other situations/walkbys that are not supported by the outdated mod and will therefore not happen.
      I don’t plan to update that mod anymore therefore it’s now mentioned in the obsolete mods section.
      Best regards
      bienchen

  43. Hallo bienchen. Ich habe den mod von dir, dass sims eis bestellen, da ich ein eiscafé habe. Wenn ich mein restaurant schliesse, auf dem grundstück bleibe und das restaurant wieder öffne, bestellt kein sims mehr eis, nur noch getränke. Kannst du das bitte korrigieren oder aktualisieren. Gib mir doch kurz bescheid, wenn der korrigierte mod zum downloaden ist. Vielen lieben dank.

    1. Hallo Melanie,
      hast du mal probiert, ob das bei anderem Essen auch so ist? Denn meine Mod bewirkt nur, dass das Eis vom Spiel als richtige Mahlzeit (statt nur als Dessert) angesehen wird.
      Was ich mir höchstens vorstellen könnte, wäre dass es daran liegt, dass das Eis als "lunch" (Mittagessen) eingeordnet ist. Das hat den Hintergrund, dass bei mir im Spiel alle Sims aufgegangen sind wie Hefeklösse, wenn sie zu jeder Uhrzeit vornehmlich Eis bestellt haben. Allerdings ist mir bisher nur aufgefallen, dass die Sims durch diese Änderung morgens und abends primär andere Speisen bestellen, nur Getränke sind mir noch nicht untergekommen und es war auch zur "falschen" Uhrzeit immer mal wieder ein Eis dabei. Und du sagst ja auch, es passiert nur, wenn du das Restaurant zwischendurch schließt. Hört sich also nicht danach an, als hinge das mit meiner Mod zusammen.
      Soweit ich informiert bin, ist es ohnehin nicht ratsam, ein Restaurant (oder auch einen Laden oder eine Tierklinik) direkt wieder zu öffnen, wenn man nicht zwischendurch woanders hingereist ist. Das verursacht oft Bugs, weil das Spiel die Situation "geöffnetes Restaurant" dann nicht richtig lädt. Es kann also auch sein, dass es daran liegt.
      Die Mod ist jedenfalls auf dem neusten Stand und benötigt kein Update. Ich werde das trotzdem weiter beobachten.
      Viele Grüße
      bienchen

    1. Hi Cynel,
      I’m afraid I don’t understand your request. There’s already a workhardearnsfame mod in the Get Famous Mods Sections which lets your Sims gain fame when they choose the work hard career tone. What else do you suggest?
      Please clarify your request.
      Thanks in advance.
      bienchen

    1. That doesn’t make much sense to me, Cynel, as normally pupils that study hard at school don’t get any fame from that, but are mostly considered as nerds. No one is being flattered or admired for studying hard at school.

  44. Thank you so much Bienchen for the updates! Your mods are a real quality of life improvement for my game! I just started using your Whim Overhaul mod for the first time and I’m actually enjoying having whims for a change, because they’re actually meaningful now. It’s a shame Maxis hasn’t tried to implement that level of care and thought into the how whims are generated in game, because in the vanilla game so many of them are senseless buy mode whims that have no relation to the personalities of my Sims.

  45. Hallo Ulrike,
    ich habe gerade mal in die rar-Datei geschaut und festgestellt, dass die eine Datei älter ist als die in meinem eigenen Modsordner. Hier der Link zur aktuellsten Version: http://bienchen83.bplaced.net/s4/mods/sims4me_lesscelebreact.rar
    Ich werde das weiter beobachten. Es kann allerdings durchaus daran liegen, was genau dein Star macht. Das normale Zuschauen z.B. ist mit der Mod nicht deaktiviert.
    Berichte gerne, in welcher Situation konkret deine Sims noch auf befreundete Stars reagieren bzw. wie der Verwandtschaftsgrad ist, falls das Problem mit der verlinkten Version weiterhin auftritt.
    Viele Grüße
    bienchen

    1. Liebe Sabine,

      ich habe die hier verlinkte lesscelebreact-Mod gerade hochgeladen, wobei ich extra nochmal in dem Ordner geschaut habe, den ich von Dir hatte – da waren tatsächlich die älteren Dateien drin. Jetzt müsst aber wieder alles stimmen 🤗

  46. Hallo bienchen,

    ich habe mir die neue Datei geladen, doch macht es keinen Unterschied, Beste-/gute Freunde, Lebenspartner, Eltern, Geschwister.. sie stehen um den Star herum und gucken bzw jubeln – unanhängig wo sie sich befinden, Bar, Nachtclub, Zuhause. Nun schreibst du oben, dass das zusehen nicht deaktiviert ist. Das irritiert mich jetzt ein bisschen, denn mit der Nutzung der Datei vom 08.02. tun sie es definitiv nicht. Deswegen bin ich stutzig geworden. Freut(e) es mich doch, das sie die Stars nicht mehr umzingeln und so tun als wenn er/sie da jetzt grossartiges leistet und ich die Datei townieoverhaul_lessfame nicht einsetzen brauche (weil, ich habe einige gespielte Weltstars und finde es schade wenn hier und da nicht mal einer auftaucht). Durch das Verhalten ist ja leider nichts anderes mehr möglich, außer man setzt den Sim mit dem man interagieren will zurück.

    1. Hallo Ulrike,
      die einzige Interaktion, die der von dir genannte Personenkreis bei mir macht, ist das Zusehen. Das schummelt sich aber nicht in den Vordergrund und man kann es einfach wegklicken. Hast du denn beide Dateien aus der Datei installiert. Weil eigentlich habe ich die Mod lediglich in zwei packages aufgeteilt, weil ein Teil der Mod nicht mit der noautonomousphone Mod kompatible ist. Ich werde mir aber noch mal ansehen, ob da nicht doch etwas fehlt. Das kann ein Weilchen dauern, mein PC steht unterm Dach, da gehe ich im Sommer nicht so gern dran.
      Ansonsten steht es dir natürlich frei, die alte Version weiter zu nutzen.
      Liebe Grüße
      bienchen

    2. Die Townieoverhaul_lessfame Mod verhindert übrigens das Auftreten von Stars nicht vollständig, sondern macht es lediglich selten.

  47. Hey 🙂

    Erstmal wollt ich sagen, dass deine Mods ganz klasse sind und mich für deine Arbeit bedanken.

    Ich habe den "Aquarium Tweaks" Mod installiert. Leider scheint dieser bei mir nicht zu funktionieren?
    Ich habe keine Möglichkeiten weitere Fische hinzuzufügen. Hat das vielleicht etwas mit dem neuen Update zu tun?

    Liebe Grüße 🙂

    1. Hallo Patricia,
      ich habe in meinem Spiel noch mal geguckt, die Mod funktioniert wie sie soll. Hast du evtl. eine andere Mod, die mit Aquarien im Zusammenhang steht? Oder hast du es möglicherweise mit dem falschen Aquarium versucht? Die Mod funktioniert ja nur für Aquarien mit einem Fassungsvermögen von 6 Fischen, nicht für das aus DineOut und auch nicht für das kleine Aquarium aus dem Grundspiel.
      Viele Grüße
      bienchen

  48. Liebe Sabine,

    hier bin ich mal in eigener Sache 🙃 Es ist so klasse, dass Du jetzt auch StrangerVille in Deinem Mod-Programm hast – tausend lieben Dank 😘 Könntest Du nur vielleicht auch noch die roleoutfitdisabled_bychoice-Mod so anpassen, dass die NPCs in Strangerville keine Uniformen tragen? Zumindest bei den Wissenschaftlern und den Verschwörungssimsen wäre das sehr super; beim Militär ist es ja vielleicht nicht wirklich sinnig.

    Edit: Ich glaube, ich habe da gerade einen Denkfehler gehabt; mit der Aktualisierung von der townieoverhaul_lessfame-Mod gibt es ja keine StrangerVille-NPCs mehr. Dann hat sich das mit den Uniformen natürlich erledigt 🤗

  49. Liebe Ursula,
    das würde sich evtl. durchaus zusätzlich anbieten. Mir fehlt es nämlich noch an Langzeiterfahrung, ob es in den Welten vielleicht etwas zu leer ist, wenn man alle Sondersims löscht. In meinem aktuellen Spielstand habe ich einige beibehalten, da war es okay.
    Liebe Grüße
    Sabine

  50. I’m getting only prices and no food name choices with the morefoodatcafe mod. I believe the same thing happens with morefoodatbar.

    1. Hi Lucy,
      do you have all the packs? Foods that came with packs you don’t own will show as you described it. If I remember correctly, you’ll need Get to Work, the Wellness GP, the ice cream SP and Dine Out GP for the added food dishes.
      If it is not that, I have no idea what you did wrong. I just checked in my game and all menus show properly. I also don’t believe it’s a problem with the English text strings because I always use existing text strings for my mods so that no translations are necessary.
      What do you mean when you say you believe the same thing happens with morefoodatbar? Did the problem occur in your game or is it just some wild guess because the other mod is not working for you?
      Best regards
      bienchen

  51. Hallo.

    Ich kann die neue Version der Townieoverhaul_lessfame Mod nicht nutzen da meine Sims mit dieser nicht mehr sonstwohin reisen können und auch kommt ständig eine Meldung von MCCC das es einen Scriptfehler gibt. Ich habe alle Module der Mod installiert bis auf die Strangerville NPC da ich diese Erweiterung nicht besitze.

    LG.

    1. Hallo Martin,
      du müsstest zumindest deinen Scriptfehler posten, damit ich überhaupt eine Chance habe, das Problem zu finden. Selbst dann ist die Chance eher klein, da ich den MCCC nicht nutze.
      Hast du evtl. die Mod versehentlich zwei Mal installiert? Denn bis zum vorletzten Update befand sich die Mod nicht in einem separaten Ordner.
      Oder hast du versehentlich beide petstray-Module installiert? Von denen darf nur eins installiert werden, du schreibst aber, du hast alle Module bis auf das Strangerville-Modul installiert.
      Ansonsten kann es möglicherweise sein, dass die Hauptdatei der aktuellen Version voraussetzt, dass man Strangerville installiert hat. Dann müsstest du die alte Version weiter benutzen: http://bienchen83.bplaced.net/s4/mods/sims4me_townieoverhaul_lessfame.rar
      Die neue Version unterscheidet sich von der alten nämlich nur dadurch, dass für einige Rollensims, die die Strangerville-Karrieren haben, ausgeschlossen sind. Bisher war das allerdings noch nie ein Problem, wenn neue Karrieren dazu kamen.
      Sag doch bitte Bescheid, was es war. Wenn es tatsächlich so ist, dass die Mod für Spieler ohne Strangerville nicht mehr nutzbar ist, müsste ich mich überlegen, ob ich dann doch lieber darauf verzichte, das Pack einzubinden, denn das besitzen ja viele nicht.
      Viele Grüße
      bienchen

  52. Hi Bienchen,,
    I have the ones you mentioned but I don’t have the ice cream pack so maybe that’s it but there seems like quite a number that are missing. Maybe I also need another pack besides those? When I clicked on the blank option with only the price, I got an LE. Perhaps you might want to mention the packs you need on the download page.
    As far as the bar, pre-patch I had the bar mod and had the same problem with only prices showing so I never downloaded the mod again post patch. I gave the café one another try this time because I had a really cute café I downloaded.

    1. Hi Lucy,
      if you don’t have the ice cream Stuff Pack, it is normal that you get a lot of blank pie menues as round about half of the new dishes are ice cream. In Germany, you can order ice cream at a café, that’s why I included that dishes. Formerly (when I still had the time to maintain my own homepage), there were several versions of the two mods, but it was not possible for me to update all versions as there were so many possible constellations of packs that I would have had to offer about 10 different versions of the morefoodatbar mod.The morefoodatbar mod would have needed less versions, but I knew that people would constantly ask me to offer more versions of the more foodatbar mod if I offered several fot the morefoodatcafe mod, so I finally decided against it. It is also not possible to break to mod up into several package as there is one main tuning (xml) that calls all the food dishes.
      If you have all packs except the ice cream one, you should be completely fine using the morfoodatbar mod – there are no ice cream dishes included in that one.
      You can also still also use the dishes that show without problems if you don’t have all the packs, so it wouldn’t be correct to state that they’re all required (applies to both mods). The one required for the morefoodatcafe mod is Get Together, that’s why I put it in that category.
      I would love to mention the packs needed for each mod, but there is no way to know for sure whether a mod needs a certain pack in TS4 (e.g. when you use ressources that came with a special pack, but have been patched in for all players despite that), and for non-script mods (which would make one version for all players possible as it was with TS4), there also isn’t a way to add checks to the menu so that only the dishes for the packs you own show.
      In the end, as much as I’d love to do what you suggest, with round about 300 mods to maintain as a single person who’s working full time and has a family to look after, I fear it is just not doable.
      Best regards
      bienchen

  53. Hallo Bienchen,

    also mit der vorherigen Version läuft es einwandfrei. Hier ist der Fehler den MCCC zeigt:

    [Jun-14-2019 03:15:20]Initializing MC Command Center version: 6.3.0…
    [Jun-14-2019 03:17:47]Initializing Zone Data…
    [Jun-14-2019 03:18:19]Traceback (most recent call last):
    File "E:\Builds\MCCC_6_3_0\mc_population\mc_population_inject.py", line 68, in inject_find_sims_matching_filter
    File "T:\InGame\Gameplay\Scripts\Server\filters\sim_filter_service.py", line 298, in _find_sims_matching_filter
    File "T:\InGame\Gameplay\Scripts\Server\filters\sim_filter_service.py", line 262, in _calculate_sim_filter_score
    File "T:\InGame\Gameplay\Scripts\Server\filters\tunable.py", line 810, in calculate_score
    File "T:\InGame\Gameplay\Scripts\Server\filters\tunable.py", line 701, in get_career_for_score
    AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'guid64'

    Petstrays habe ich tatsächlich beide genommen … habe den Hinweis nur eine zu nehmen völlig übersehen. 🙂 Aber auch wenn ich nur eine drin habe, kommt der Fehler mit der neuesten Version die zudem verhindert das ich reisen kann, nach dem Ladebildschirm lande ich in der Weltenauswahl.

    LG.

    1. Hallo Martin,
      danke, dass du die LEs gepostet hast. So wie es aussieht, liegt es tatsächlich an den Karrieren von Strangerville. Das ist interessant, da dasselbe Problem dann bei jedem Pack auftreten müsste, das jemand nicht hat – es wurde mir aber noch nie gemeldet. Ich muss schauen, wie ich damit umgehe. Zwei komplette Versionen werde ich nicht anbieten können, aber ggf. gibt es dann mit dem nächsten Update ein weiteres Modul mit zumindest zwei Versionen (für Spieler mit allen Packs – für Spieler, die nicht alle Packs haben).
      Vielen Dank noch mal fürs Melden. Du kannst erst mal problemlos die alte Version des Hauptmoduls weiternutzen. Wie schon gesagt gab es da keine Änderungen, die nicht Strangerville betreffen.
      Viele Grüße
      bienchen

  54. Thanks so much for your response, Didn’t mean to suggest you list every pack you need for every single mod. At least I know there is nothing wrong with my game now.

  55. Hallo Vielen Dank für deine ganzen Mods.

    Mods rund um Mahlzeiten um genauer zu sein Eiscreme.

    Bei mir funktioniert einerseits der Mod in dem man Eiscreme in einem Restaurant bestellen kann nicht. Die NpC Sims bestellen nur noch Wasser.

    An den Jahreszeiten Ständen kann ich auch kein Eiscreme holen, es gibt nur das übliche Frucht parfait. Ich währe so froh um eine Antwort oder Hilfestellung

    Schönen Tag

    1. Hallo,

      ich möchte Dich bitten, wenn Du hier kommentieren möchtest, Dir einen Namen auszudenken; Anonymous finde ich extrem unhöflich. Einen weiteren Kommentar unter diesem Namen werde ich nicht freischalten.

      Schöne Grüße, Ursula

  56. Betreffend der Eiscreme:

    Ookay ich habe die 50/50 Methode ausprobiert und herausgefunden, dass

    Wenn ich den BetterFood Quality am Marktstand in Kombination mit dem Eiscreme am Sommer Marktstand MOd installiert habe, können meine Sims keine Eiscreme bekommen.

    Dann habe ich herausgefunden, dass wenn ich den Restaurantsittweak in Kombination mit dem Eiscreme Mod fürs Restaurants installiert habe, dass dann nur die Kinder Eis bestellen, alle Erwachsenen Sims nehmen kein Dessert.
    Der SitTweak, ist aber wirklich grossartig und würde ich vermissen.

    Und ansonsten also Guest Overhaul in Restaurants… Braucht man dafür Werde Berühmt?

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